ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 206 DIN BUCURESTI SECTORUL 6

PROIECT EDUCATIONAL

 ,,TRADITIE SI SPIRITUALITATE IN ARTA”

 IMG_1622 (1)

Proiectul cultural-educativ ,,Traditie si spiritualitate in arta” urmareste promovarea valorilor cultural traditionale romanesti si sprijinirea activitatilor de studiu si cercetare cu privire la patrimoniul cultural.

Scopul proiectului este de a cultiva si valorifica potentialul creator al elevilor, educarea lor in spiritul adevaratelor valori culturale, artistice si spirituale care sa contribuie la formarea personalitatii lor.

Consideram ca acest demers este o buna ocazie pentru tineri de a-si imbogatii cunostintele, de a-si manifesta energia creatoare, de a-si valorifica talentul si competentele artistice, precum si o modalitate de intra in contact cu elevii scolilor participante intr-un mediu creativ-educativ. Proiectul urmareste sa vina in intampinarea dorintelor de cunoastere a elevilor, in ceea ce priveste rolul artei si al mostenirii culturale in respectarea si transmitetea mai departe a valorilor patrimoniului cultural romanesc.

10.12.2015

 

Prima intalnire din cadrul acestui proiect a avut loc in data de 10.12.2015 la Colegiul National ,,Spiru Haret” din Bucuresti La aceasta intalnire au participat: scoala Gimnaziala nr. 206 din Bucuresti, Colegiul National ,,Spiru Haret” din Bucuresti si scoala ,,Pro Ingenio” din Bragadiru.

 

Aceste intalniri numite in mod traditional ,,sezatori”, au ca scop readucerea in atentia tinerii generatii si nu numai, a valorilor specifice poporului roman, valori spiritulale si artistice, incarcate de bun simt,  frumusete si simplitate. Sezatorile, pe cre proiectul nostru doreste sa le readuca in actualitate, debutau in satele romanesti la sfarsitul muncilor agricole, moment care corespundea cu inceputul postului bisericesc inchinat  sarbatoarii Nasterii Domnului.

Ele puteau fi organizate ad-hoc, in zilele lucratoare, la una sau mai multe case, si erau de mai multe feluri. Ele puteau sa aiba un caracter de intrajutorare, cand mai multe femei sau tinere participau la torsul canepii sau a lanii unei gospodine, operatia repetandu-se, apoi, la casa fiecarei participante sau puteau sa fie intalniri in cadrul carora fiecare participanta isi torcea propriul material.

Sezatoarea odata inceputa, participantele faceau schimb de informatii referitoare la viata cotidiana din sat si comentau evenimentele cele mai importante petrecute in propria comunitate sau in localitatile invecinate.

Apoi se rosteau ghicitori, zicale, proverbe, se canta sau se rosteau balade, nestemate folclorice ce s-au pastrat pana in zilele noastre transmise in modul cel mai lesnicios pe aceasta cale. In cadrul acesta institutionalizat, fetele erau integrate si consacrate in colectivitatea femeilor, incepand sa-si insuseasca, cu aceasta ocazie, deprinderi practice si spirituale.

Conform traditiei romanesti, gazdele ne-au intampinat cu paine si sare, in semn de bunatate , dragoste si omenie.

Intalnirea a debutat printr-un joc pe parcursul caruia copii s-au prezentat si au facut cunostinta cu participantii de la celelalte scoli.

Apoi elevii  s-au asezat la mesele de lucru special pregatite, avand ficare o activitate specifica: pictura pe farfurii de lut, pictura pe clopotei de lut, decorarea lingurilor de lemn, tesaturi pe gherghef, fabricarea unor masti dacice, realizarea unor decoratiuni si obiecte casnice din materiale reciclabile, in cazul nostru din ziare.

Elevii scolilor paricipante au pregatit un program de muzica si dansuri populare, au audiat muzica populara traditionala interpretata de cei mai mari folcloristi romani: Maria Tanase, Maria Lataretu, Grigore Lese, au audiat colinde interpretate de corul Patriarhiei Romane ,,Tronos” si s-au prins impreuna in hora.

Conform traditiei, la sfarsitul  activitatilor, gazdele ne-au servit cu covrigi, nuci si mere.

Elevii participanti au fost incantati de aceasta prima intalnire, in primul rand ca, unii dintre ei, au intrat pentru prima data in contact cu muzica, dansul si activitatiile specifice satului traditional romanesc, pentru ca au avut ocazia sa-si puna in valoare propriile talente artistice si nu in ultimul rand, pentru ca au avut posibilitatea sa-si faca noi prieteni si nu virtual, asa cum se practica in ultima vreme, ci real, fata catre fata.

Proiectul   ,,ECOLOGIZARE,,

Proiectul s-a desfaurat cu multa voie buna. Pentru clasa Fluturasilor a fost prima experienta de acest gen si s-au simtit importanti ca au putut participa alaturi de veteranii clasei a IV-a A, iar elevii clasei a patra s-au simtit mandri ca pot avea rol de mentori pentru cei mici.

http://www.olimpiadelek.ro/participanti/proiect/4575-ecologizare.html

 Demonstrație de Karate cu elevii Școlii Gimnaziale nr. 206

 

 

11217815_996749747032377_2359037980504648906_n

 

Echipa CSM 4 buc de mini volei masculin a castigat in data de 31.01.2015 cu echipa Cnnt Craiova 3-2, si cu CSM 2 buc 3-1.
Având in lot 4 reprezentanți ai școlii noastre, aceștia fiind:

Spataru Leonard clasa a VI B,

Scarlat Daniel V B,

Anton Robert V a ,

Constantin Mihai VII B.

Prof. Antrenor Augustin Ioan
Antrenor secund Popa-Jianu Constantin 

image (1)

 

 

CONCURSUL ,, EVALUARE IN EDUCATIE,,

Matematică 2013-2014
Activă: Etapa a II-a – 22 Februarie 2014

Lista centrelor de evaluare care au confirmat organizarea concursului poate fi consultată la secțiunea Centre de evaluare. Lista centrelor de evaluare este actualizată constant, în funcție de notificările pe care le primim din partea administratorilor de test.

https://www.evaluareineducatie.ro/matematica/

Înscrierile se fac direct în unitățile școlare organizatoare, în limita numărului de locuri disponibile.
Concursul începe în toată țara la ora 9:00.
Rugăm ca toți elevii participanți să se prezinte în centrele de evaluare la ora 8:30.
Subiectele și baremele vor fi disponibile pe www.evaluareineducatie.ro sâmbătă, 22 februarie, la ora 15:00.
Rezultatele participanților se vor afișa inițial în centrele de evaluare, iar pe site-ul nostru vineri, 28 februarie, după ora 18:00.